Σε αυτή την ηλικία τα παιδιά είναι έτοιμα να μάθουν και να κατανοήσουν τον κόσμο γύρω τους μέσα από τα σωστά ερεθίσματα, που οξύνουν τις αισθήσεις τους, και να δώσουν απαντήσεις σε πάρα πολλές απορίες τους. Έχοντας κατακτήσει τα πρώτα στάδια της αυτοεξυπηρέτησης, τα παιδιά καλούνται να λειτουργήσουν μέσα σε μία ομάδα, συλλογικά, με κανόνες συνεργασίας και συμπεριφοράς και να αισθανθούν ενεργά μέλη της. Μέσα από τις δραστηριότητες στοχεύουμε στην προσέγγιση της γνώσης αλλά και στην προσωπική κοινωνικο-συναισθηματική τους εξέλιξη. Σε αυτό το ηλικιακό επίπεδο, αναβαθμίζεται το γνωστικό μέρος του προγράμματος. Συνεχίζει να εμπλουτίζεται ο λόγος, να εξελίσσεται η προ-μαθηματική σκέψη και η λεπτή – αδρή κινητικότητα αλλά παράλληλα δίνουμε μεγάλη έμφαση και στην κατάκτηση οπτικοκινητικού συντονισμού, στην γνωριμία και μελέτη του περιβάλλοντος (φυσικού, τεχνητού και ανθρώπινου) και στην συναισθηματική αγωγή (αναγνώριση των συναισθημάτων τους και σεβασμό προς τα συναισθήματα των άλλων, εκμάθηση και χρήση ευγενικών λέξεων κ.α.). Τέλος, εξελίσσεται η δημιουργικότητα των παιδιών μέσα από δράσεις εικαστικών, θεατρικού παιχνιδιού, μουσικής, κινητικών αυτοσχεδιασμών κ.α.
Στόχοι μας είναι:
• Να μάθουν να ταξινομούν βάση σχήματος, μεγέθους και χρώματος
• Να κατανοήσουν αίτιο και αποτέλεσμα και τις βασικές αρχές επίλυσης προβλημάτων
• Να μάθουν τη βασική αρίθμηση
• Να κάνουν προβλέψεις βασιζόμενα σε απλές πληροφορίες
• Να αναγνωρίζουν το όνομά τους και άλλα τυπωμένα γράμματα
• Να δείχνουν αληθινό ενδιαφέρον όταν διαβάζουν βιβλία με τους μεγάλους
• Να μιλάνε μπροστά σε μια μικρή ομάδα
• Να μπορούν να διηγηθούν περιστατικά από μια δραστηριότητα
• Να αρχίσουν να γίνονται οι εικόνες που ζωγραφίζουν και τα σχήματα πιο ξεκάθαρα
• Να ασχολούνται με το θέατρο και το παιχνίδι, βασιζόμενα στη φαντασία τους