Από την ηλικία των τεσσάρων χρονών τα παιδιά εντάσσονται πλέον στην υποχρεωτική εκπαίδευση. Το Προνηπιακό τμήμα λειτουργεί με άδεια του Υπουργείου Παιδείας και ακολουθεί το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών. Τα παιδιά αυτής της ηλικίας ανακαλύπτουν τη μοναδικότητά τους, τις δυνατότητες επικοινωνίας και έκφρασης και ετοιμάζονται για το Νηπιαγωγείο. Ταυτόχρονα, αναπτύσσουν την αυτοεκτίμηση τους, και την κοινωνικότητά τους δημιουργώντας τις πρώτες σταθερές φιλίες. Σταδιακά, ωριμάζουν πνευματικά και καλλιεργείται η δημιουργικότητά τους μέσα σε ένα περιβάλλον πλούσιο σε ερεθίσματα . Με το κατάλληλο παιδαγωγικό πρόγραμμα, προσαρμοσμένο στην ηλικία των παιδιών, φροντίζουμε για την ολόπλευρη ανάπτυξή τους, δίνοντας έμφαση στην ενεργητική και βιωματική μάθηση.
Το πρόγραμμα ακολουθεί τη δομή του Διαθεματικού Ενιαίου Πλαισίου Προγραμμάτων Σπουδών του Υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με το οποίο προωθείται η οργάνωση δραστηριοτήτων που συνδέονται με διαφορετικούς γνωστικούς και αναπτυξιακούς τομείς. Αρχίζουν οι πρώτες εφαρμογές του Γραμματισμού, που μυεί τα παιδιά στην ανάγνωση και τη γραφή. Παράλληλα, η ενασχόληση με τα Μαθηματικά στοχεύει τόσο στην αναγνώριση – χρήση των αριθμών όσο και στο να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά ότι μέσα από την κατηγοριοποίηση, τη συσχέτιση, την ταξινόμηση, μπορούμε να ερμηνεύσουμε τον κόσμο που μας περιβάλλει και να επιλύουμε προβλήματα. Ακόμα, συνεχίζει η εξερεύνηση του περιβάλλοντος μέσα από την παρατήρηση, τις βιωματικές δραστηριότητες, τα πειράματα, τις εξορμήσεις κ.α.
Όσον αφόρα την συναισθηματική αγωγή πλέον επιδιώκουμε την κατάκτηση της ενσυναίσθησης και την εκμάθηση τρόπων διαχείρισης συναισθημάτων έτσι ώστε να μπορέσουν τα παιδιά να χτίσουν ισορροπημένες κι αρμονικές σχέσεις με τους φίλους τους. Τέλος, σε αυτή την ηλικιακή βαθμίδα δεν θα μπορούσαν να λείπουν και οι καλλιτεχνικές δραστηριότητες, οι δραστηριότητες αγγλικής γλώσσας, αλλά και η πρώτη επαφή των παιδιών με την τεχνολογία.
Τα βασικά στοιχεία του προγράμματός μας είναι:
• Απλή αρίθμηση
• Να κατανοήσουν τις διαφορές μεγέθους (μεγάλο, μικρό, κοντό, ψηλό, πολύ και λίγο)
• Να μετράνε, να γράφουν και να αναγνωρίζουν τους αριθμούς ως το 10
• Να αναγνωρίζουν και να κατανοούν τα γράμματα
• Να συλλαβίζουν προφορικά και γραπτά το όνομά τους και να αναφέρουν το επίθετό τους
• Να θυμούνται γεγονότα από μια ιστορία
• Να μιλάνε μπροστά σε μια ομάδα από συνομήλικούς τους (να δείχνουν και να μιλάνε)
• Να περιγράφουν μια φωτογραφία
• Να προσπαθήσουν να συλλαβίσουν και να διαβάσουν απλές λέξεις
• Να χρησιμοποιούν ομαδικά μεθόδους λύσης προβλημάτων
• Να συντονίζουν μεγάλες και μικρές κινητικές δεξιότητες
• Να μπορούν να λύνουν μόνα τους προβλήματα
• Να νιώθουν αυτοπεποίθηση στο σχολείο
• Να ενισχύσουν τις ικανότητες τους για αυτοεξυπηρέτηση
• Να ενισχύσουν την κοινωνικότητά τους, με τους συνομήλικους τους και με τους ενήλικες